انتخاب دیزل ژنراتور

هنگام انتخاب دیزل ژنراتور برای اجاره یا خرید ، پنج عامل مهم باید در نظر گرفته شود. سرجیو سالوادور هر یک از آنها را با جزئیات بررسی می کند

ژنراتورها ضربان ضروری قلب سایت های ساختمانی ، پروژه های زیربنایی و رویدادهای فضای باز در سراسر جهان هستند.

به عنوان یک منبع قدرت چند منظوره ، قابل اطمینان ، نمی توان سهم آنها را در بهره وری بیش از حد ارزیابی کرد: آنها می توانند انرژی حیاتی و پشتیبانی از برنامه های متنوع پروژه های آبیاری شهری ، صنایع تولیدی ، بیمارستان ها یا تأمین انرژی آشپزخانه سیار را که ۵۰۰۰ نفر را از مکان دیگری تامین میکند ، فراهم کنند.

اما در حالی که پذیرفته شده است که یک مولد همیشه حضور دارد ، که غالباً قهرمان ناشناخته نمایش است ، ممکن است جنبه هایی وجود داشته باشد ، خصوصاً در مورد عملکرد و اندازه دیزل ژنراتور ، که باید قبل از تصمیم به خرید یا اجاره به آنها توجه شود.

برای انتخاب دیزل ژنراتور پنج عامل مهم باید در نظر گرفته شود: اطمینان از ظرفیت مناسب دستگاه ، پتانسیل مدولار بودن آن ، نوع سیستم کنترل مورد استفاده ، بازده و استقلال سوخت و در نهایت ، اندازه فیزیکی و عملکرد لجستیکی آن.

اندازه واقعاً مهم است

مهمترین نکته ای که هنگام اندازه گیری یک ژنراتور باید در نظر گرفت ، هجوم جریان زیاد مرتبط با شروع موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورها است که گاهی شش برابر جریان بار کامل هستند. با این حال ، جریان هجومی برای نوع موتورهای با بازده بالا که امروز مشخص شده است ، می تواند تقریباً دو برابر این مقدار باشد.

در نتیجه ، معمول این است که برای تعیین اندازه یک ژنراتور ، توان لازم اولیه بر حسب kVA موتور و ترانسفورماتورها را به عنوان معیار در نظر می گیرند. این روش اغلب منجر به بزرگ بودن ژنراتورها برای بار کارکرد موتور می شود و بر اساس نیاز واقعی نیست.اگر سایز ژنراتور درست انتخاب نشود هنگام استارت خوردن موتورها و سایر مصارف به مشکلاتی مانند overload و افت فرکانس بر می خوریم یا برخی از دستگاه ها ممکن است نسبت به افت ولتاژ حساسیت داشته باشند و باعث مشکل شود.خوشبختانه کمک در دسترس است. اکنون بسیاری از ژنراتورها می توانند به راه حلهایی برای غلبه بر سیستم های تحریک اضافی مورد نیاز دینام مجهز شوند. به طور معمول ، دو گزینه ارائه می شود: آهنربای دائمی یا سیم پیچ کمکی. هر دو سه برابر جریان اسمی خود را برای تأمین قله های هجوم از موتور الکتریکی ، برای حداقل ۱۰ ثانیه ، از طریق جریان تحریک بازمانده در اختیار ژنراتور قرار می دهنددر موارد خاص ، گزینه های پیشرفته تری نیز در دسترس هستند. به عنوان مثال ، برخی از ژنراتورها از یک تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک دیجیتال (D-AVR) بهره می برند که به طور خاص برای کنترل جریان های هجومی زیاد مرتبط با موتورهای شروع و ترانسفورماتور طراحی شده است. در برنامه های خاص ، این نوع کنترل کننده ولتاژ به اپراتورها اجازه می دهد تا نیاز ژنراتور را کوچک کنند زیرا رفتار گذرا قدرت بهتر مدیریت می شود.گزینه دیگر که می تواند مورد استفاده واقع شود “بستن قبل از تحریک” است که دقیقاً هنگام شروع کار موتور ، قطع کننده را ببندد. این امکان را فراهم می کند تا برانگیختگی به تدریج همانطور که سرعت موتور افزایش می یابد ، شروع بسیار نرم بارهای متصل به ژنراتور را فراهم کند. این امر به ویژه برای مغناطیس ترانسفورماتورهای مرحله ای در تاسیساتی که ولتاژ متوسط ​​مورد نیاز است ، مفید است.در نتیجه ، فقط برای کنار آمدن با ولتاژ الکتریکی اولیه هنگام شروع ، دیگر لازم نیست ژنراتورهای بزرگتر از حد مورد نیاز خریداری کنید. علاوه بر این ، با کنترل هوشمند ولتاژ ژنراتور ، می توان به مصرف سوخت پایین تر ، هزینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور و طول عمر بیشتر دست یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *