چرا از دیزل ژنراتور استفاده کنیم؟

گاهی این سوال پیش میاید در دنیای امروزی  که برق شهری در دسترس است دیگر  چه نیازی به برق اضطراری یا همان دیزل ژنراتور هست ؟
پاسخ اینجاست آیا شما تضمین می کنید که هیچ قطعی یا نوسانی در سیستم برق شهری وجود نداشته باشد ؟ مطمئناً خیر
شما تصور کنید بیمار بستری در آی سی یو تا چه اندازه جانش وابسته به سیستمهایی است که با برق کار می کند یا بیماری که در حین عمل می باشد . به همان اندازه نیروگاهها و پالایشگاهها وابسته به نیروی برق اضطراری در کنار برق شهری می باشند .
اگر شما ارائه دهنده سرویسهای خدمات اینترنتی هستید در صورت قطع برق سازمان  شما , فعالیت هزاران نفر که وابسته به برق شما برای گرفتن خدمات هستند دچار اختلال می گردد.

ضرورت وجود دیزل ژنراتور در منازل مسکونی و مکانهای اداری

مکانهای مسکونی و اداری اگر در یک برج زندگی می کنید درک این مطلب آسان تر است. وقتی با قطعی برق , اسانسور یک برج ۲۰ طبقه کار نمی کند و شما مجبورید برای رسیدن به خانه صدها پله را بالا بروید . یا اینکه در محل  کارتان  به علت قطعی برق امکان دسترسی به سیستم ها برای مدت زمان نامعلومی  قطع شود خسارت مالی بسیاری متوجه شرکت یا سازمان  شما خواهد شد.

پس  اگر تدابیر برق اضطراری برای این نوع مکانها و یا مکانهای مشابه  اندیشیده نشود خسارت های جانی و مالی بسیاری  به دنبال خواهد داشت.

دیزل ژنراتور  همیشه جهت تأمین برق اضطراری استفاده نمی شود گاهاً پیش می آید در معدن  , در راه سازی و یا  ساخت مسیر راه آهن  ویا هر محلی به دور از شبکه برق رسانی شهری نیاز به برق وجود داشته باشد  و درخواست برق و دکل کشی تا آن محل میسر نباشد یا هزینه بر باشد  در این صورت گزینه پیش رو استفاده از دیزل ژنراتور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *