دیزل ژنراتور سایلنت، موتور برق بی صدا، قیمت کانوپی (کاناپی) دیزل ژنراتور سایلنت و بی صدا

دیزل ژنراتور سایلنت

دیزل ژنراتور ها و موتور برق ها و اصطلاحا ژنراتورهای برق می توانند دارای یک کاور یا اصطلاحا کانوپی ( کاناپی ) صدا گیر باشند. کانوپی در واقع محفظه ای است که بر روی دیزل ژنراتور  قرار می گیرد تا از دیزل ژنراتور در برابر تابش خورشید بارش باران و گرد و غبار محافظت نماید و در صورتی که این دیزل ژنراتور در مکان مسکونی یا بیمارستانی، اداری، هتل و یا محیط های شهری قرارگیرد نیاز به کانوپی سایلنت یا دیزل ژنراتور بی صدا یا همان صدا خفه کن دارد .

اما اگر این محفظه بصورت اساسی طراحی نشود باعث آسیب دیدگی دیزل خواهد شد به همین دلیل در ساخت آن باید به نکاتی بسیارمهمی توجه  شود تا دارای کارایی مناسب باشد . گاهی یک کانوپی نامناسب نه تنها باعث کاهش صدا و محافظت دستگاه نمی شود بلکه ممکن است باعث اسیب دیدگی دستگاه نیز بشود .

کاربرد این کانوپی که به لحاظ ظاهری دستگاه را کاملا می پوشانند مواردی چون کم کردن صدای موتور و صدای خروجی از دیزل ژنراتور است و نیز از طرفی محافظت دستگاه از شرایط محیط خصوصا شرایط آب و هوایی و در آخر کم کردن دسترسی به موتور برق خواهد بود. موتورها خصوصا نوع دیزل آن ها و خصوصا در حجم های بالا و سیلندرهای زیاد صدای گوش خراشی دارند که در فضاهای صنعتی و ساخت و ساز و یا موقعیت هایی که دستگاه میتواند در فاصله ای دورتر از محل حضور افراد و پرسنل و محل سکونت نصب شود مانعی به حساب نمی آید.اما در مکان هایی خصوصا داخل شهر و نزدیک به محل سکونت و یا حتی محیط کاری و کارگاهی و ادارات و اماکنی چون بیمارستان ها که سکوت محوطه از ضروریات است این صدا قابل تحمل نیست.

کاناپی، کانوپی ، اتاقک ضد صدا ( صداگیر ) دیزل ژنراتور

این کانوپی ها علاوه بر عایق صدا Acoustic proof ، عایق حرارت و گرد و غبار Weather proof نیز هست و دستگاه را در مقابل رطوبت، گرد و خاک و حرارت و در برخی مدل ها عایق آتش سوزی و حتی ضد انفجار ( صاعقه و .. ) نیز هستند.
موضوعی که مطرح است این است که این کانوپی ها به جهت تهویه فضای اطراف موتور دیزل ژنراتور جهت جلوگیری از گرم شدن آن دارای فضاهایی برای ورود و خروج هوا نیز هستند. و جنس عایق آنها نیز محدودیت هایی دارد که در نتیجه نمیتوان انتظار داشت که صدای موتور را بیش ۶۰ الی ۸۰ دسی بل (dB) کم کنند
در صورت عدم کفایت این کاهش صدا که در بیشتر موارد هم آشکار است باید فکر دیگری کرد
راه کار معمول این موضوع ساختن اتاقکی است که دارای دیوار و سقف عایق باشند.
ساختن این اتاق ها هم نیاز به رعایت استاندارهایی دارد مانند این که هواکش هایی در دیواره دو طرف اتاقک جهت ورود و خروج هوا باشند و نیز تعبیه خروجی اگزوز در سقف یا ارتفاعی از دیوار اتاقک در نظر گرفته شود
در ساخت دیوارهای اتاق دیزل ژنراتور از بلوک سفالی یا سیمانی تو خالی استفاده می شود.
عایق پشم شیشه و یونولیت هم در دو طرف دیواره ها و سقف کمک زیادی جهت کاهش خروج صدا می کنند.

اما در صورتیکه امکان تعبیه چنین فضایی نباشد و دیزل ژنراتور برای تامین برق حتی نیاز به جابجایی نیز داشته باشد از همان کانوپی استفاده می شود.
دیزل ژنراتور میتواند زمانیکه کوپله آن انجام می شود طوری طراحی شود که کانوپی نیز بر روی آن قرار گیرد، به عنوان نمونه ژنراتورهایی که در ایران کوپله می شوند میتوان برای آن حین کوپله کانوپی سایلنسر نیز ساخت و یا با توجه به ابعاد کانوپی سایلنسر اروپایی که بناست روی آن نصب شود طراحی شود. برخی دستگاه ها نیز که به صورت کوپله شده ( کوپله فابریک ) وارد می شوند نیز در صورت سفارش می توانند دارای کانوپی فابریک کمپانی کوپله کننده را داشته باشند. هزینه این کاناپی بسته به ابعاد و اندازه های آن ها و کیفیت ساخت آن ها متفاوت است.

مزایای دیزل ژنراتورهای بی صدای سبا دیزل چیست؟

  • استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک در تمام قسمت های دیزل ژنراتور
  • ماژولار بودن ( امکان باز و بست ساده و کامل جهت تعمیرات جزئی یا اساسی دیزل ژنراتور
  • استفاده از عایق صوتی و حرارتی الاستومری نسوز با تراکم بالا
  • نصب درب های بزرگ ومناسب در دو طرف کانوپی دیزل ژنراتور جهت دسترسی به قسمت های مختلف
  • کاهش صدای دستگاه تا زیر dB 75 در فاصله ۷ متری و  زیر dB 85 *در فاصله یک متری ( مطابق با استاندارد بین المللی محیط زیست و کیفیت کانوپی های فابریک ) برای کلیه دستگاه ها
  • مقاوم به نفوذ برف و باران و گرد و خاک
  • استفاده از نوار دور درب ها جهت عدم نفوذ غبار و صداگیری بهتر
  • طراحی مهندسی شده جهت تهویه مناسب داخل کانوپی و عدم گرم شدن موتور در دمای بالای محیط
  • ایجاد خم در مسیرهای ورود هوا جهت شکست صدا
  • تعبیه کلید خاموش کن اضطراری در بیرون
  • پنجره شیشه ای جهت مشاهده شرایط کارکرد دستگاه بدون نیاز به باز کردن درب ها
  • قفل ها و یراق آلات درجه یک
  • استفاده از اگزوز سایلنسر و تعبیه آن داخل جهت عدم اشغال فضا و عدم پخش صدای اگزوز
  • قلاب مخصوص جرثقیل در بالای آن جهت امکان حمل و نقل آسان و استاندارد
  • جای تیغه لیفتراک در شاسی دستگاه جهت امکان جابجایی با لیفتراک
  • امکان نصب چارچرخ با کیفیت و فنردار جهت دیزل ژنراتور
  • طراحی استاندارد و منحصر بفرد جهت مدل های مختلف و ابعاد متفاوت دیزل ژنراتورها
  • با طراحی مهندسی و استفاده حساب شده از لرزه گیرهای با کیفیت عدم لرزش دستگاه را شاهدیم.

با سبا دیزل تماس بگیرید

به منظور هماهنگی جهت ساخت و طراحی کانوپی با کارشناسان ما در سبا دیزل در تماس باشید :

۰۲۱۸۸۵۲۴۸۰۷  

https://generatordiesel.ir/contact/