در ایران ژنراتور طرح استمفورد یا استمفورد پاور یا ژنراتور استمفورد چینی یکی از پر فروش ترین ژنراتورهاست که با کیفیت نسبی قابل قبول در برخی ازانواع آن توانسته بازاری کم رقیب داشته باشد.
ژنراتورهای استمفورد چینی که در بازار با نام های طرح استمفورد، استمفورد پاور و یا کایجیلی ( کاجیلی ) معروف هستند با توجه به استاندارد تولیدات اگر از کاخانه های معتبری مانند کاجیلی ، یانان و یکی دو مورد دیگر بیرون آمده باشند میتوانند جایگزین ارزانتری نسبت به ژنراتورهای ایتالیایی نظیر مکالته ، مارلی و ایتال موتور، لوری سومر یا استمفورد اصلی باشند و با راندمانی تقریبا قابل قبول با آنان رقابت کنند. در ایران نیز بسیاری از خریداران هنگامی که موتور دیزل خود را از یکی از برندهای چینی انتخاب می کنند ، ژنراتور آن را نیز چینی میخرند. حتی در برخی موارد برای کاهش هزینه با موتورهای دیزل اروپایی نیز دیده شده که ژنراتور چینی کوپله می شود.
مشتری باید دقت داشته باشد از آنجایی که همه ی ژنراتورهای ساخت چین در اینجا به نام طرح استمفورد به فروش می رسد نمی توان به کیفیت همه ی آنها اطمینان کرد. حتی اگر ادعای تمام مس بودن آلیاژ ژنراتور را از فروشنده شنیدید بدانید که ممکن است خرید آن برای شما مناسب نباشد و عمر مفید کوتاه دستگاه شما را از خرید آن پشیمان کند. از آنجایی که این ژنراتورها را به دلیل قیمت پایین تر جهت موتورهای دیزل کارکرده و تعمیر شده نیز بسیار استفاده میکنند و موتورهای قدیمی ساختار کوپلینگ قدیمی نیز دارند در بسیاری از موارد از ژنراتورهای شفت دار استفاده می شود .

نمایش 1–12 از 29 نتیجه