چند نکته در خرید دیزل ژنراتور کارکرده

خرید یک ژنراتور دست دوم کم کارکرد مزایای بسیار خوبی دارد. شرکتهای بزرگ و کوچک به طور روزمره مولدهایی را خریداری می کنند که دست دوم هستند زیرا غالباً این روشی مقرون به صرفه برای خرید دارایی های صنعتی با کیفیت بالا و یا تجهیزات سنگین است. با این وجود ، چندین فاکتور و ملاحظه نیز وجود دارد که باید قبل از خرید واقعی مورد توجه قرار گیرند، که البته هدف اصلی این مقاله است.
برای شروع ، همه چیز با انتخاب ژنراتور مناسب برای نیازهای خاص تامین برق شما شروع می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، به مقاله دیگر ما در مورد تعیین اندازه ژنراتور مراجعه کنید. هنگامی که اندازه مورد نیاز خود را تعیین کردید ، وقت آن است که شروع به بررسی تعدادی از عوامل دیگر کنید.
برخی از فاکتورهای اصلی در هنگام خرید یک ژنراتور دست دوم از هر نوع (گازوئیل ، گاز طبیعی بنزینی و غیره) باید در نظر گرفته شود:
سن ، ساعتها و نحوه استفاده
تاریخچه و شهرت تولید کننده
چقدر خوب نگهداری و محافظت شده است
ساییدگی و آسیب فیزیکی دستگاه
عملکرد آن در یک آزمایش بار
شما از چه کسی آن را خریداری می کنید

سن ، ساعت و نحوه استفاده

هنگام خرید یک ژنراتور دست دوم قابل اطمینان، یکی از اولین مواردی که می توانید بررسی کنید ساعت ، سن و تاریخچه مجموعه ژنراتور است. اول ، بفهمید چند ساعت کارکرده است، موتورهای ژنراتور معمولاً دقیقاً مانند ماشین هستند و دارای کیلومتر شمار هستند. همچنین ممکن است مفید باشد که بدانید برای چه چیزی استفاده شده است و اینکه آیا برای تولید مداوم انرژی الکتریکی بوده است یا این که دستگاه جهت تامین برق اضطراری به کار گرفته شده است. ژنراتوری که به عنوان منبع تغذیه در حالت اضطراری استفاده شده است به طور معمول بهتر نگهداری می شود و فرسایش آن بسیار کمتر از یک منبع تغذیه اصلی داشته است. با این حال ، توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع اطلاعات مربوط به سن و استفاده در دسترس نیست. فروشندگان معمولاً ژنراتورها را از مواردی مانند مزایده ها، حراج ها و موارد دیگر خریداری می کنند و آنها اغلب نمی دانند از کجا آمده یا در گذشته برای چه مواردی استفاده می شده است. در این موارد ، شهرت و تخصص فنی فروشنده اغلب به هر حال بسیار مهمتر است ، زیرا آنها (امیدواریم) کسانی باشند که قبل از فروش مجدد ، مواردی را که ممکن است اشتباه باشد ، بررسی ، تنظیم ، بازسازی ، آزمایش و اصلاح می کنند.

تاریخچه و شهرت تولید کننده

در حالی که ساخت و مدل همیشه به این اندازه مهم نیست ، اما تاریخچه و شهرت تولید کننده ژنراتور وقتی شرکت شما تصمیم می گیرد به ماشین آلات دست دوم اعتماد کند ، قطعاً باید نقش داشته باشد. از آنجا که شما در حال خرید محصولی هستید که به احتمال زیاد در برخی از مواقع برای تامین برق به آن متکی خواهید بود (چه بخواهید یک ژنراتور آماده به کار اضطراری بخرید چه دائم کار). مارک های تجاری معتبر همیشه ایده خوبی است. پیشکسوتان صنعت مانند Caterpillar ، Cummins ، Detroit Diesel ، Onan ، Kohler ، John Deere ، Volvo Penta، Perkinsو تعداد انگشت شماری دیگر همگی دارای سابقه طولانی در تولید تجهیزات با کیفیت بالا هستند که در صورت نگهداری صحیح سالها و سالها دوام خواهند داشت.
چقدر خوب نگهداری شده است؟
این منطقه دیگری است که در آن شما ممکن است نتوانید اطلاعات تاریخی زیادی بدست آورید ، اما شما می توانید و باید سطح دانش فعلی فروشنده را در مورد نگهداری و تعمیر موتورهای دیزلی و ژنراتور بررسی کنید. عمر یک ژنراتور به خوب نگهداری شدن و یا چگونگی بازسازی شدن است.

ساییدگی و آسیب دیدگی دستگاه

بازرسی بصری

اقدام بعدی شما باید بازرسی بصری باشد. یک ژنراتور ، مانند هر دستگاه مکانیکی ، در هنگام کار دچار آسیب می شود. تمام اجزای مکانیکی را از نظر سایش یا خستگی بررسی کنید. ببینید آیا در هر یک از قطعات مکانیکی ترک یا خوردگی ایجاد شده است. اگر قطعه ای مشکوک به نظر می رسد ، بهتر است با اجزای توصیه شده توسط سازنده تعویض شود. هر از گاهی ممکن است با یک مجموعه ژنراتور روبرو شوید که دارای موتور سازنده متفاوت از ژنراتور یا آنمچه به صورت فابریک بوده باشد. اگرچه این نشانه ای می توان یافت که چیزی جایگزین شده یا نه و بدیهی است که در برخی موارد روی آن کار شده است .

بلبرینگ ها و بوش ها را تعویض کنید.

اگر این کار قبلاً توسط نمایندگی انجام نشده است ، بلبرینگ ها و بوش ها باید بدون توجه به عملکرد و شرایط آنها تعویض شوند. این امر برای اطمینان از عدم خرابی این قطعات در هنگام خرابی مجموعه ژنراتور است. یاتاقان ها و بوش ها در حین کار ژنراتور تحت تنش قرار می گیرند و آزمایش این قطعات از نظر تنش در هنگام کار با ژنراتور بسیار دشوار است. بنابراین ، از نظر ایمنی ، جایگزینی بلبرینگ و بوش بهترین عمل است. در مورد پیچ و مهره ها نیز همین طور است.

سیم کشی و جوشکاری را بررسی کنید

جوش ها را از نظر یکپارچگی بررسی کنید. همچنین قطعات و سیم پیچ های الکتریکی را از نظر یکپارچگی بررسی کنید. عایق های سیم را برای خرابی آزمایش کنید.

Load Test یا همان تست بار

این یک تست استاندارد است که نمایندگی های معتبر باید قبلاً آن را اجرا کرده باشند ، اما هنوز باید مطمئن شوید. آزمایش بار به تعیین کارایی کلی در تولید برق کمک می کند. اینکه ژنراتور به بارهای مختلف چگونه پاسخ می دهد ، معمولاً شاخص خوبی برای کارایی آن در محدوده های مشخص بار است.

از چه کسی خریداری می کنید؟

در حالی که هر کسی در خیابان می تواند یک ژنراتور را برای فروش در تبلیغات متفاوت ، سایت ها و غیره به فروش برساند ، اما به وضوح برای خریدار وضعیت ایده آل نیست. دیزل ژنراتورهای صنعتی ، ماشین آلات پیچیده و دقیق تنظیم شده ای هستند که به وضوح نیاز به نگهداری و آزمایش صحیح توسط تکنسین های معتبر دارند تا بتوانند در بازدهی مطلوب کار کنند . بیهوده به آنها ژنراتور آماده به کار اضطراری نمی گویند! در مواقعی که نتوانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید ، کارگزاران تخصصی گزینه ای هستند ، مطمئناً ما همیشه توصیه می کنیم با یک سازمان حرفه ای همراه با سالها تجربه صنعت روبرو شوید ، دقیقاً مانند آنچه که ما در اینجا در منبع تولید کننده ارائه می دهیم.
بدیهی است که عوامل و ملاحظات بی شماری وجود دارد که باید هنگام خرید یک ژنراتور دست دوم در نظر گرفت ، اما امیدوارم این مقاله به حداقل روشن کردن بسیاری از اجزای حیاتی کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *